O nás

PhDr. Zuzana Oravkinová, PhD.
Od r. 1993 pracuje ako klinická logopédka v poradni pre deti narodené s rázštepom pery a podnebia (www.rozstepy.sk). Venuje sa však aj deťom bez rázštepu, ktoré majú iné vývinové ťažkosti. Pracuje najmä s poruchami výslovnosti, fonologickými deficitmi, poruchami rezonancie a velo-faryngálneho mechanizmu, s oneskoreným a narušeným vývinom reči a jazykových schopností. V zahraničí získala certifikát v programe Hanen, ktorý učí rodičov, ako efektívne rozvíjať reč svojho dieťaťa. Má bohaté skúsenosti so stimuláciou reči u veľmi malých detí vo veku od 1 - 3 rokov. Učí na katedre logopédie Univerzity Komenského a napísala dve odborné publikácie pre logopédov a jednu knihu pre rodičov detí s rázštepom (www.recdetisrazstepom.sk).Publikácie:
Raná logopedická intervencia u detí s rázštepom, SPN, 2010
Logopedická intervencia u detí s rázštepom, SPN, 2018
Reč dieťaťa s rázštepom. Príručka pre rodičov, SPN, 2022
Diagnostika raného vývinu reči detí s rázštepom, SPN, 2023
Pozri aj:
www.recdetisrazstepom.sk
www.rozstepy.sk

Mgr. Lucia Zemánková
Vyštudovala odbor logopédia na Pedagogickej fakulte Univerzity Komenského. V súčasnosti je zaradená do špecializačného štúdia na Slovenskej zdravotníckej univerzite v odbore klinická logopédia.
Od roku 2020 sa venuje deťom, ktorých jazykový vývin je oneskorený či narušený - nerozprávajú, majú malú slovnú zásobu, tvoria len krátke vety, nepoužívajú správne gramatiku, či majú problém s porozumením reči. I tým, ktoré komolia slová, sú nezrozumiteľné, alebo nevedia ako hlásky správne vysloviť a potrebujú sa pripraviť do školy.
Naďalej sa vzdeláva v oblasti rázštepu pery a podnebia pod vedením PhDr. Zuzany Oravkinovej, PhD., či v oblasti myofunkčnej terapie a terapie orálnej pozície. Vo svojej práci často využíva pomocné artikulačné znaky a prepojenie pohybu so sluchovou pozornosťou.

Mgr. Johana Stifter
Vyštudovala liečebnú pedagogiku na Univerzite Komenského v Bratislave. Prvé pracovné skúsenosti získala pri práci s deťmi s poruchou autistického spektra v DSS na úseku diagnostiky a autizmu, neskôr jej kroky viedli do Českej Republiky, kde sa venovala práci s deťmi s ADHD a ich rodinám. Od roku 2020 pracovala v oblasti včasnej intervencie, kde poskytovala poradenstvo rodinám s deťmi so zdravotným znevýhodnením v ich domácom prostredí, a tiež v tíme odborníkov v špecializovanom centre poradenstva a prevencie pre deti v ranom veku, kde nabrala bohaté skúsenosti v diagnostike a intervencii detí s rôznymi vývinovými ťažkosťami (oneskorený či rizikový vývin, narušená komunikačná schopnosť, genetickými syndrómami, DMO, zrakové či sluchové znevýhodnenie, poruchy senzorickej integrácie, deti v predškolskom veku s oslabenými čiastkovými funkciami...). Spolupracovala taktiež s iniciatívou Pediatri deťom pri preklade odborných článkov o vývine dieťaťa pre aplikáciu Bebbo (UNICEF).
Pri práci s deťmi využíva liečebno-pedagogické programy, vychádza z viacerých terapeutických prístupov, a preto je každá intervencia "šitá" dieťaťu na mieru, v súlade s jeho potrebami, špecifikami, silnými aj slabšími stránkami. Jej pohľad na vývin dieťaťa ovplyvnila tiež Teória senzorickej integrácie podľa J. Ayres, v ktorej v roku 2022 ukončila výcvik pod vedením Helene Grabuschnigg. Vníma, že rodina a prostredie dieťaťa s ťažkosťami vo vývine sú neoddeliteľnou a nie menej dôležitou súčasťou v podpore jeho vývinu, a len v ich spolupráci je možné dosiahnuť u dieťaťa vývinový posun. Nielen dieťa ale aj rodinu je potrebné podporiť, preto v našom centre poskytuje tiež poradenstvo v oblasti podpory vývinu v súlade s potrebami dieťaťa, jeho vývinovým potenciálom a reálnymi každodennými možnosťami rodiny.